02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
انواع شیر برقی هیدرولیک هیدروپرشین

انواع شیر برقی هیدرولیک

 

انواع شیر برقی هیدرولیک را می توان به دسته های مجزا از سایز، فرمان های شیر برقی هیدرولیک مختلف و برند های مختلف تقسیم کرد.

اما در کل دو دسته ی اصلی در شیرهای برقی هیدرولیک وجود دارد که به آنها شیرهای تک بوبین و شیر های دو بوبین می گویند. اما اگر بخواهیم به صورت دقیق تقسیم بندی انواع شیر برقی هیدرولیک را انجام دهیم باید به موارد زیر توجه کنیم:

 


انواع شیر برقی هیدرولیک هیدروپرشین

همچنین :

برای اطلاع از قیمت و انواع مدل های شیر برقی هیدرولیک به لینک زیر مراجعه کنید :

https://hydropersian.com/product-category/هیدرولیک/شیر-برقی-هیدرولیک/


1-      سایز بندی:

سایز بندی در انواع شیر برقی هیدرولیک بسیار مهم است چرا که در انتخاب و خرید این محصول می بایست ابتدا به سایز شیر مورد نیاز خود توجه کنید. در واقع سایز های مختلف بیانگر بزرگ یا کوچک بودن آنها می باشد و طبیعتا هرچقدر سایز شیر بزرگتر باشد مقدار روغنی که از خود عبور می دهد نیز بیشتر است.

پس ابتدا باید لیتراژ مورد نظر سیستم خود را بدانیم تا بتوانیم سایز مناسب را انتخاب کنیم.

 

سایز این شیرها به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

          1/4 اینچ:

 کوچکترین سایز استاندارد می باشد که دارای 4 پورت برای ورود و خروج روغن است. پورت های P,A,B,T

معمولا در تمامی برندها سایز 1/4 می تواند تا حدود 30 لیتر بر دقیقه از خود روغن را عبور دهد. این سایز به دلیل اینکه بیشتر سیستم های هیدرولیک زیر 30 لیتر هستند بسیار پر مصرف می باشند.

شیر برقی هیدرولیک سایز 1/4

          3/8 اینچ:

یکی دیگر از سایز های استاندار و پرمصرف انواع شیر برقی هیدرولیک هست که در برند های استاندارد توانایی عبور 70 لیتر روغن را دارد. این سایز از شیر ها به جای 4 پورت دارای 5 پورت می باشند که در واقع به دلیل بالاتر بودن لیتراژ آن نسبت به سایز 1/4 دارای دو پورت T  برای تخلیه روغن هستند یعنی: P,T,A,B,T

شیر برقی هیدرولیک سایز 3/8

          1/2 تا 2 اینچ:

از سایز 1/2 تا سایز 2 اینچ تقریبا هفت سایز مختلف وجود دارد ( 3/4 – 1 – 1/2 1 – 1/4 1 ) که تمامی آنها تلفیقی از شیر های سایز 1/4 و بدنه های بزرگتر می باشند. به این صورت که تمامی آنها دارای یک بدنه اصلی به سایز خود و یک شیر سایز 1/4 در بالای خود دارند. مثلا یک شیر سایز 1 اینچ دارای یک بدنه با پورت های 1 اینچ و یک شیر 1/4 در قسمت بالای خود دارد که این شیر بالایی به عنوان کله برق نیز شناخته می شود. در واقع روغن ابتدا به داخل کله برق وارد می شود و اگر فرمان صادر شود به داخل شیر و بدنه اصلی راه پیدا می کند.

 

2-      فرمان های مختلف:

تقسیم بندی دیگر از انواع شیر برقی هیدرولیک مربوط به فرمانهای مختلف در این شیرها می باشد.

فرمان های بسیار مختلفی در این نوع شیرها وجود دارد که هرکدام را از دیگری متمایز می سازد که می بایست با توجه به نوع عملکرد یکفرمان درست را انتخاب کرد. اما از پرمصرف ترین فرمان های استفاده شده در صنعت می توان به فرمان های زیر اشاره کرد:

ضرب در موازی ، وسط بسته ، وسط باز ، P  بسته.

 

می توانید اطلاعات کامل را از صفحه مدار فرمان های شیر برقی هیدرولیک یا نقشه شیر برقی هیدرولیک بخوانید

 

3-      برندهای مختلف:

از انواع شیر برقی هیدرولیک می توان به برند های مختلف نیز اشاره کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تقاضای سیستم های هیدرولیک بسیاری از برند های مختلف در کشورهای غربی و شرقی تولید می شوند.

اما از بهترین برند های معتبر و قدیمی دنیا می توان به شرکت هایی مثل رکسروت ، پارکر ، آتوس ، دیپلمات ، ویکرز که برندهای آلمانی و آمریکایی می باشند و یوکن ، یوشیدا، ناچی که ساخت ژاپن می باشند اشاره کرد.

البته که تمام این شیرهای برقی جدید به صورت استاندارد ساخته می شوند و تماما جای پیچ ها و محل نصب آنها یکسان است. پس اگر بر روی دستگاه خود برندی مثل رکسروت را استفاده می کنید می توانید با برند یوکن نیز آن را با همان سایز و فرمان و نوع نصب استفاده کنید.


در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

3/5 (1 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
قبلی

فرمان های شیر برقی هیدرولیک

بعدی

آموزش نصب شیر برقی هیدرولیک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری