02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
پمپ پیستونی محوری

پمپ پیستونی محوری

پمپ پیستونی محوری

 

پمپ پیستونی محوری چیست؟

پمپ های پیستونی دارای مکانیزم دورانی هستند که اصول عملکرد آنها در پمپ نمودن سیال همانند پمپ های رفت و برگشتی است با این تفاوت که به جای یک سیلندر و پیستون داراری تعداد زیادی سیلندر و پیستون می باشند . با چرخش مکانیزم دورانی ، پیستون ها داخل سیلندر رفت و برگشت نموده و روغن را به داخل محفظه سیلندر کشیده و سپس آن را به داخل سیستم پمپ می نمایند. پمپ های پیستونی با دارا بودن بیشترین نسبت توان به وزن، از گرانترین پمپ ها هستند و در صورت آب بندی دقیق پیستون ها می تواند بالا ترین بازدهی را داشته باشند.

پمپ پیستونی محوری

پمپ پیستونی محوری

معمولا جریان در این پمپ ها بدون ضربان بوده و به دلیل عدم وارد آمدن بار جانبی به پیستونها دارای عمر طولانی می باشند، اما به خاطر ساختار پیچیده تعمیر آن مشکل است. در سیستمهای هیدرولیکی با فشار کاری  بالا ، پمپ پیستونی کاربردی ترین نوع پمپ به شمار می رود.

پمپ پیستونی محوری

پمپ های پیستونی محوری با محور خمیده (Axial piston pumps(bent-axis type) :

در پمپ پیستونی آکسیال خط مرکزی بلوک سیلندر نسبت به خط مرکزی محور محرک در موقعیت زاویه ای مشخصی قرار دارد میله پیستون توسط اتصالات کروی (Ball & socket joints)به فلنج محور  حرک متصل هستند به طوری که تغییر فاصله بین فلنج محرک و بلوک سیلندر باعث حرکت رفت و برگشت پیستون ها در سیلندر می شود. یک اتصال یونیورسال

( Universal link) بلوک سیلندر را به محور محرک متصل می کند.  میزان خروجی پمپ پیستونی محور خمیده با تغییر زاویه بین دو محور پمپ قابل تغییر است. در زاویه صفر خروجی وجود ندارد و بیشینه خروجی در زاویه 30 درجه بدست خواهد آمد. پمپ های پیستونی محوری با صفحه زاویه گیر (Axial piston pumps(Swash plate) :

این مقاله هم بخوانید
پمپ پيستوني محوری با صفحه زاويه گير

در این نوع پمپ پیستونی آکسیال  محوربلوک سیلندر و محور محرک در یک راستا قرار می گیرند و در حین حرکت دورانی به خاطر پیروی از وضعیت صفحه زاویه گیر پیستون ها حرکت رفت و برگشتی انجام خواهند داد ، با این حرکت سیال را از ورودی مکیده و در خروجی پمپ می کنند. این پمپ هیدرولیکی را می توان با خاصیت جابه جایی متغیر نیز طراحی نمود .

در پمپ های با جابه جایی متغییر(پمپ پیستونی واریابل) وضعیت صفحه زاویه گیر توسط مکانیزم های دستی سرو کنترل و یا از طریق سیستم جبران کننده تنظیم می شود. حداکثر زاویه صفحه زاویه گیر حدود 17.5 درجه می باشد.

0/5 (0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
قبلی

پمپ هیدرولیک روکت سری L0

بعدی

پمپ پیستونی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری