02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
شیر پروپشنال و سروو -تفاوت آنها

شیر پروپشنال و سروو -تفاوت آنها

شیر پروپشنال و سروو -تفاوت آنها

 

شیر پروپشنال و سروو (شير هاي رسپانس، سرو شير، فلاپر شير سرو، پاسخ کوتاه، شير سرو الکتروهيدروليک proportional-servo-valves) چیست؟

شیر پروپشنال و سروو -تفاوت آنها

شیر هایی که مقدار باز و بسته بودنشان توسط یک موتور سروو بررسی میشود #شیرهای_سروو نامیده میشوند. ولو یک شیر برقی همواره تحت فرمان میباشد که به کنترل موقعیت مکانی و دبی یا سرعت عملگرها  و فشار میپردازد که این کار را طبق بازخوردی که میگیرد انجام می دهد. سیگنال ورودی  که به شیر سروو وارد میشود  چه در نوع آنالوگ و  چه در نوع دیجیتال  به کنترل موضع و حالت دهانه خروجی شیر میپردازد.

سروو ولو  بااختلاف پتانسیل یا جریان الکتریکی کم کار خود را انجام می دهند. سیگنالی که ورودی را کنترل میکند روی بوبین اثر دارد و برای عبور مقدارمعینی سیال ، اسپولی که داخل شیر سروو  وجود دارد را جابجا می کند . در سروو ولو ، معمولا بوبین  از بازخورد  انکدر یا سنسوری که روی عملگرها نصب شده اثر میپذیرد تا با بهترین حالت مکانیزم دستوری خود را اجرا کند.

 

شیر سروو با شیر پروپشنال  چه فرقی دارد؟

 

در اواخر سال 1930 میلادی شیرهای سروو در ابتدا با قیمت های گرانی وارد بازار شدند. اما در دهه 1980 شیرهای سروو با نام شیر پروپشنال وارد بازار شدند در حالی که این شیرها پیشرفته تر شده بودند وقیمت پایین تری داشتند

تفاوت شیر پروپشنال با شیر سروو در باز و بسته بودن حلقه فرمان میباشد بدین صورت که در مداری که حلقه بسته باشد (که در شیرهای پروپشنال جدید آن را مشاهده میکنیم ) با اضافه کردن یک LVDT  یا همان مبدل جابجایی خطی متغیر جایگاه اسپول و موقعیت مکانی آن شناسایی می شود و به کنترل حرکت شیر میپردازد .اما در حلقه باز فرمان این رابطه بین اسپول و بوبین شیر برقی وجود ندارد و داخل شیر سیگنال و خروجی شیر کنترل نمی شود.

این مقاله هم بخوانید
شیرهای سروو

به تعبیر دیگر ولوهای سروو بصورت مرحله ایی و متناسب با سیگنال ورودی عمل میکنن در حالی که  در پروپرشنال ولو ، موقعیت spool  متناسب با میزان تغذیه ورودی خواهد بود.  نکته دیگر این است که موقعیت spool در Proportional اکثرا توسط LVDT فیدبک داده میشود اما در servo valve  موقعیت را میتوان توسط درایور شیر نیز بدست آورد.

0/5 (0 نظر)
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
قبلی

کارکرد پمپ های دنده ای

بعدی

پمپ پيستوني محوری با صفحه زاويه گير

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری