02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
شیر پروپشنال

نکاتی در رابطه با شیرهای پروپرشنال

نکاتی در رابطه با شیرهای پروپرشنال

 

این نوع شیرها از نوع هیدرولیک می باشند که از یک مدار کنترلی الکترونیک برخوردار است و کنترل دقیق دبی یا فشار روغن هیدرولیک را بر عهده دارد و به کمک این نوع شیر به طور مثال می توان مکان یک هیدرولیک را کنترل کرد.

در مقابل سروو ولو یک شیر برقی می باشد که همواره تحت فرمان بوده و با عنایت به واکنش دستوری که می گیرد، فشار و موقعیت مکانی و دبی یا سرعت دستگاه مورد نظر را تحت کنترل می گیرد.

تکنولوژی این نوع شیرها با عنایت به سرعت و دقت بیشتر، از برتری و خصوصیت بالایی برخوردار است. ولی از ویژگی های شیرهای پروپورشنال، می توان به قیمت پایین تر تعمیر و نگهداری در سیستم،طراحی آنالیزی و به صرفه بودن شیر و … اشاره کرد.

شیرهای پروپرشنال عنصری است میان شیرهای دیجیتال و شیرهای سروو. و در نهایت می توان شیر پروپرشنال از تلفیق دو سیستم تغییرپذیری مداوم الکتریکی (سیستم سروو) و سیستم تغییرناپذیری الکتریکی (سیستم دیجیتال) به وجئد آمده است.

شیر پروپشنال

نکات مهم :

 1.شیرهای پروپرشنال و سروو (نوع حرفه ای تر) از  تکنولوژی بالایی  برخوردار می باشند و به دلیل استفاده ای که در صنایع نظامی دارند مورد محدودیت های واردات واقع می شوند.

 2.هزینه این تجهیزات به شدت زیاد است

کمپانی های های موفق در این زمینه :رکسروت آلمان و موگ آمریکا می باشد

3.استفاده عمومی این تجهیزات پرس های هیدرولیک، خطوط نورد فلزات، گیوتین رخم، خطوط ماشین کاری و …

4.کاربرد نظامی: کنترل باله موشک، کنترل باله هواپیمای جنگنده، کنترل لوله توپ تانگ کشتی و …

این مقاله هم بخوانید
شیرهای سروو

کلمه سروو یعنی خود تنظیم.و به مفهوم سیستم کنترلری است که می تواند خطای خود را تشخیص دهد و آن را اصلاح نماید. در خصوص شیرهای پروپرشنال این کار جزء وظایف مدار کنترلر می باشد،

ولی در شیرهای سروو این اصلاحخط به شکل مکانیکی صورت می گیرد و مدار کنترلر بر آن نظارت می کند. در مجموع شیرهای سروو از نوع پروپرشنال خود سنجیده تر، پر شتاب تر، بت حساسیت بیشتر و به مراتب پر هزینه تر هستند.

در خصوص پیچیدگی و حساسیت شیرهای سروو می توان این چنین گفت که تنها مونتاژ ابزارهای این شیرها در کارخانه ضرورتا بایستی  در تمیز بادها و رطوبت مشخص و بعد گذراندن مراحل شستشو توسط امواج التراسونیک صورت می گیرد و خود مراحل تست و کالیبراسیون وارد مبحث مجزایی می شود.

0/5 (0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
قبلی

پمپ های جابجایی مثبت پیستونی

بعدی

فلومتر چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا

سلام وقتبخیر
نحوه تست و سالم بودن شیرهای برقی و پروپرشنال

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری