02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
H2e939909736f4e9fb0c3f5e7fb76d14es (Copy)

تعمیر شیر برقی پنوماتیک

تعمیر شیر برقی پنوماتیک یکی از کارهایی است که اگر با سیستم های پنوماتیک و شیر برقی پنوماتیک سر و کار دارید به احتمال زیاد به آن نیاز پیدا می کنید.

چرا که یکی از پر مصرف ترین قطعات در سیستم های پنوماتیک همین شیر ها هستند که به دلیل کارکرد بالای آنها در مدت زمان کوتاه و همینطور عدم استفاده از واحد مراقبت پنوماتیک دچار خرابی های متعدد می شوند.

اما در واقع چه می شود که نیاز به تعمیر شیر برقی پنوماتیک پیدا می کنیم؟

برای فهمیدن این سوال می بایست ابتدا طرز کار شیر برقی پنوماتیک را بدانیم تا بتوانیم علت خرابی های متعدد را پیدا کنیم.

در توضیحات زیر به صورت کامل این موارد را شرح می دهیم اما به دلیل حساس بودن قطعات داخلی اگر تجربه کافی را ندارید بهتر است با یکی از تعمیر کار های هیدروپرشین برای تعمیر شیر برقی پنوماتیک خود تماس بگیرید

برای مشاوره و تعمیر تخصصی شیر برقی پنوماتیک خود با شماره های درج شده در سایت یا شماره های زیر تماس بگیرید: 33114603-021 و 33114604-021

اجزای باز شده داخلی
شیر برقی پنوماتیک 5/2 تک بوبین هیدروپرشین

همچنین :

برای اطلاع از قیمت و انواع مدل های شیر برقی پنوماتیک می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید :

https://hydropersian.com/product-category/پنوماتیک/شیر-برقی-پنوماتیک/

عیب یابی شیر برقی پنوماتیک :

  • با فرمان دادن برق شیر هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد ( 1 ) :

دقت کنید که منظور از عکس العمل این است که حتی هیچ صدایی از شیر شما با دادن فرمان برق نمی آید. در این حالت به احتمال بسیار زیاد یک یا دو بوبین شما دچار مشکل شده اند. حال این مشکل می تواند سوختگی کامل باشد یا می تواند بر اثر بد جا زدن بوبین باعث جامپ کردن (در محل درست قرار ندارد) بوبین شده باشد.

برای فهمیدن این موضوع با رعایت کامل موارد ایمنی شیر برقی را به گوش خود نزدیک کنید و فرمان برق را صادر کنید. اگر صدای وز وز کمی شنیدید یعنی بوبین شما خوشبختانه سالم است و فقط جامپ کرده است البته که احتمال نیم سوز شدن یا ضعیف شدن بوبین هم وجود دارد که تفاوتی با سوختگی کامل ندارد. در این مورد ابتدا سوکت را از روی بوبین باز کنید تا سیم ها آزاد شوند، سپس مهره ی شیر را باز کنید تا بوبین آزاد شود و از روی سولنوئید بیرون بیاید. اگر بوبین به راحتی از سولنوئید بیرون آمد یعنی بوبین شما نیم سوز است و باید آن را تعویض کنید.

اما اگر بوبین به سولنوئید چسبیده بود یعنی بوبین جامپ کرده و باید با کمی زور آن را از روی سولنوئید بیرون بکشید. اگر ز.د متوجه جامپ کردن شده باشید معمولا به سولنوئید آسیبی نمیرسد و با جا زدن دوباره بوبین بر محل درست خود همه چیز درست می شود. اما اگر بوبین را جا زدید و هنوز هم شیر عمل نکرد یعنی سولنوئید شما باید تعمیر شود.

  • با فرمان دادن برق شیر هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد ( 2 ) :

برای تعمیر شیر برقی پنوماتیک اگر برق را به شیر فرستادین و اینبار هیچ صدای وز وزی از بوبین نیامد یعنی بوبین شما به طور کامل سوخته و می بایست آن را تعویض کنید چرا که هیچ راهی برای تعمیر بوبین های پنوماتیک به دلیل نحوه ساخت آنها وجود ندارد.

  • با فرمان دادن برق شیر هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد ( 3 ) :

اگر دو مورد بالا را بررسی کردید و باز هم شیر شما به حالت طبیعی بر نگشت یعنی یا سولنوئید شما خراب است و یا اسپول شما گیرپاژ کرده است.

خرابی سولنوئید معمولا به دلیل شفت و یا خار کوچکی هست که در داخل آن قرار دارد.

در سر شفت یک کلگی ریز پلاستیکی می باشد که در مرور زمان باعث فرسوده شدن آن شده و به درستی وظیفه ی خود را نمی تواند انجام دهد. در این مورد با باز کردن سوکت ها و مهره ها ، بوبین را کاملا از شیر خارج کرده و دو عدد پیچ زیر بوبین را باز کنید ( مراقب محتویات ریز داخل شیر باشید). بعد از باز کردن آن یک فنر و یک شفت کوچک را داخل سولنوئید مشاهده می کنید. شفت را به آرامی بیرون بکشید و لاستیک سر آن را ببینید. اگر این لاستیک خورده شده بود و از حالت طبیعی خود خارج شده بود نیاز به تعمیر شیر برقی پنوماتیک دارید ولی اگر سالم بود و حالت اولیه خود را داشت پس مشکل از جای دیگریست.

در این حالت در مورد گیرپاژ کردن اسپول می بایست طبق مورد بالا بوبین را از بدنه جدا و پیچ ها را با احتیاط باز کنید.

حال اسپول را به آرامی با دست تکان دهید. اگر اسپول با زور کم جا به جا شد یعنی گیرپاژ نکرده است ولی اگر با زور کم هم جا به جا نشد می بایست با احتیاط آن را از بدنه اصلی خارج کرده و کمی به آن روغن گریس بمالید و دوباره با احتیاط جا بزنید.

توجه کنید که در صورت نداشتن تجربه و بد جا زدن اسپول باعث خراش دادن آن می شوید و شیر شما دیگر به درستی عمل نخواه کرد

نقشه انفجاری
  • نشتی داشتن باد از شیر و نیاز به تعمیر شیر برقی پنوماتیک :

نشت دادن باد یکی از دیگر مواردی است که می بایست آن را تعمیر کنید و عمده مشکلات شیر ها نیز به همین مورد بر می گردد.

در این حالت ابتدا می بایست محل نشتی را پیدا کنید. در محیطی آرام به شیر خود فرمان صادر کنید و بعد از عملکردن آن به خوبی به شیر خود گوش کنید و با دست کشیدن بر بدنه محل نشتی را پیدا کنید. اگر این کار نشد می توانید از چند قطره آب استفاده کنید و آن را بر روی بدنه بریزید تا محل نشتی پیدا شود.

نشتی از مکان های مختلفی می باشد که عمده آنها یا از شفت داخل سولنوئید هست یا از اسپول و مشکل از هرکدام باشد قابل تعمیر نیستند و می بایست آن قطعه را تعویض کنید. پس حتما از برند هایی خریداری کنید که لوازم یدکی شیر ها را نیز موجود داشته باشند تا برای تعمیر شیر برقی پنوماتیک خود به مشکل نخورید

0/5 (0 نظر)
2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
قبلی

طرز کار شیر برقی پنوماتیک

بعدی

تنظیم پرشر سوئیچ دانفوس و نحوه نصب

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی

سلام خسته نباشید یه کمپرسور باد سایلنت آپ اسپریت دارم به محض اینکه موتور خاموش میشه تمام باد داخل مخزن با سرعت ازطریق شیرخالی میشه اگه میشه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

علی

باسلام
شیر با فرمان برق کار نمی کند
ولی با فشار دست عمل میکند
لطفاً راهنمایی کنید 🙏

امیرحسین

سلام خسته نباشین با فرمان برق صدا میکنه شیر ولی موقع تخلیش درست تخلیه نمیشه دیر تخلیه میکنه

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری