02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
نصب شیر برقی هیدرولیک هیدروپرشین

آموزش نصب شیر برقی هیدرولیک

آموزش نصب شیر برقی هیدرولیک

 

 

نصب شیر برقی هیدرولیک عمل بسیار پیچیده ای نمی باشد اما باید به صورت اصولی انجام شود تا سیستم به درستی عمل کند.

همانطور که می دانید شیر برقی هیدرولیک معمولا فشار بالایی را از خود عبور می دهد و اگر به درستی نصب نشود و روغن فرار داشته باشد می تواند باعث افزایش یا افت فشار شود و عمینطور ممکن است آسیب های مالی و جانی در پی داشته باشد. بنابراین می بایست نصب شیر برقی هیدرولیک به درستی انجام شود.

 

آموزش نصب شیر برقی هیدرولیک

لوازم مورد نیاز برای نصب شیر برقی هیدرولیک :

برای نصب شیر ابتدا می بایست یک سری از قطعات را از قبل آماده داشته باشید که به شرح زیر است


انواع شیر برقی هیدرولیک هیدروپرشین

همچنین :

برای اطلاع از قیمت و انواع مدل های شیر برقی هیدرولیک به لینک زیر مراجعه کنید :

https://hydropersian.com/product-category/هیدرولیک/شیر-برقی-هیدرولیک/


 

          لوله مانسمان:

در پاورپک های هیدرولیک یکی از مهمترین لوازم برای ایجاد مسیر بین قطعات لوله های مخصوص می باشد که توان تحمل فشارهای بالا را داشته باشند. معمولا در این مورد از لوله های مانسمان جوشی قابل خم استفاده می کنند اما این محصول در ایران کمیاب و گران است و معمولا از شیلنگ های هیدرولیک برای این کار استفاده می کنند.

          شیلنگ های هیدرولیک:

بهترین و به صرفه ترین گزینه برای نصب شیر برقی هیدرولیک می باشد. این شیلنگ ها توانایی تحمل فشارهای بالا را دارند که نوع معمولی آنها قابلیت عبور 350 بار فشار روغن از خود را دارند. نکته مهم در جا سازی این شیلنگ ها می باشد به نحوی که نباید در طول مسیر های زیاد استفاده شوند چرا که باعث افت فشار روغن می شوند. نکته بعدی نیز این است که باید توجه داشته باشید در هیچ کجای مسیر پیچ و تاب زیادی به شیلنگ ندهیم چرا که باعث انباشت شدن روغن و افزایش فشار در سیستم می شود.

این شیلنگ ها در متراژ های مختلف قابل سفارش هستند و بنابر سفارش مشتری اتصال با سایز دلخواه بر روی آنها کوپل و پرس می شود.

          اتصالات هیدرولیک:

نکته بعدی برای نصب شیر ها استفاده از اتصالات مناسب است به صورتی که سایز اتصالات را متناسب با سایز ادوات دیگر و سایز پایه زیر شیری انتخاب کنید. در خرید اتصال نیز باید دقت کنید که فشار تحمل اتصالات از فشار کاری سیستم شما کمتر نباشد تا آسیبی به قطعات وارد نشود.

          پایه زیر شیری هیدرولیک:

و اما مهمترین قطعه برای نصب شیر برقی هیدرولیک داشتن یک زیر شیری مناسب برای سیستم می باشد. این قطه بر روی تانک هیدرولیک نصب می شود و شیر نیز بر روی آن سئار می شود.

تمام شیرهای برقی هیدرولیک دارای چهار عدد جای پیچ بر روی خود هستند که در واقع می بایست شیر را به وسیله ی این پیچ ها برروی زیر شیری ببندید.  بعد از نصب لوله ها و اتصالات می بایست روغن را با وصل کردن شیلنگ ها به زیر شیری به داخل آن هدایت کنید و در واقع این زیر شیری است که با توجه به نوع ساخت خود روغن را به درون شیر شما هدایت می کند.

این پایه های زیرشیری مانند خود شیرهای برقی هیدرولیک دارای 4 پورت P,A,B,T می باشند. یعنی شما ورودی روغن به شیر را می بایست به پورت P و خروجی را به پورت T و همینطور راه های A و B  که مخصوص سر و ته جک می باشند را به زیر شیری وصل کنید تا روغن به شیر اصلی و جک شما راه پیدا کند.

برای تهیه این زیرشیری ها می بایست به چند نکته توجه کنید:

1-      فرمان شیر برقی هیدرولیک رابطه مستقیم با نوع زیر شیری دارد. یعنی اگر شما شیر برقی هیدرولیک وسط بسته دارید می بایست زیرشیری مخصوص این فرمان را تهیه کنید.

2-      سایز شیر خود را بررسی کنید و زیرشیری را مطابق با سایز تهیه کنید. یعنی برای شیرهای 1/4 باید مدل 1/4 و برای سایزهای 3/8 باید مدل 3/8 را بخرید

 

زیر شیری های هیدرولیک مدل ها و سایزهای متنوعی دارند که می بایست با توجه به نوع دستگاه خود و سایز شیر برقی هیدرولیک انتخاب و خریداری شوند.

برای مثال به شرح چند مدل از این زیر شیری ها می پردازیم:

 

          چهار سوراخ از بغل:

 

در این مدل تمام ورودی و خروجی های روغن در دو طرف بدنه زیر شیری قرار میگیرند که این یعنی تمام شیلنگ یا لوله ها می بایست از بیرون و دوطرف آن وصل شوند. این مدل مخصوص سیستم هایی است که به دلیل محدودیت جا در داخل مخزن نمیتوانند شیلنگ ها را از داخل مخزن عبور دهند.

پایه زیر شیری هیدرولیک

          دو سوراخ بغل دو سوراخ زیر:

در این مدل دو سوراخ در بغل زیر شیری قرار دارند و دو سوراخ در زیر و یا همان کف زیرشیری طراحی شده اند.

معمولا دو سراخ بغل مخصوص پورت AوB می باشد که می بایست به سرو ته جک وصل شوند و دو سوراخ زیر نیز مخصوص پورت های PوT هستند که لوله کشی پورت P که همان ورودی روغن است از داخل مخزن انجام می شود و پورت T که مخصوص خروج روغن به تانک می باشد معمولا نیاز به لوله کشی ندارد چرا که روغن تخلیه شده مستقیم به خود تانک می ریزد.

نصب شیر برقی هیدرولیک یا فلو کنترل یا فشارشکن هیدرولیک:

یکی از خاصیت هایی که این پایه ها دارند این است که میتوان در زیر شیر برقی، فلوکنترل یا فشار شکن هیدرولیک را به صورت زیرشیری نیز بر روی هم دیگر سوار کرد. یعنی ابتدا روغن به داخل زیر شیری می رود سپس با ورود به داخل فشار شکن فشار آن کنترل می شود ، بعد داخل فلوکنترل راه پیدا میکند و سرعت آن تنظیم می شود و در نهایت به داخل شیر برقی راه پیدا می کند.

 

در مدل شیرهای دیگر مثلا شیر های با سایز بالا و فرمان های خاص و پیچیده نیز می بایست به صورت سفارشی زیر شیری را بسازید تا نصب شیر برقی هیدرولیک را به راحتی انجام دهید.

 مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


دانلود pdf آموزش نصب شیر برقی هیدرولیک


2/5 (1 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
قبلی

انواع شیر برقی هیدرولیک

بعدی

تعمیر شیر برقی هیدرولیک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صابر

ممنون بابت مطلب عالیتون.
فقط یک سوال برای تهیه بلوک زیر شیری باید طبق فرمان خود شیر خرید کنیم؟

حيدري

ممنون بابت اين مطلب عالي

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری