02133114603
شنبه - پنجشنبه : 8:00 تا 16:00
Info@hydropersian.com

ارسال

به سراسر کشور

پشتیبانی

02133114604
تعمیر جک پنوماتیک هیدروپرشین

تعمیر جک پنوماتیک 👨‍🔧

تعمیر جک پنوماتیک

تعمیر جک پنوماتیک به دلیل متنوع بودن این کالا امری تخصصی و نیاز به تجربه فراوان می باشد به صورتی که اگر اینکار اشتباه انجام شود ممکن است آسیب های بیشتری به خود جک وارد شود و یا اگر در باز و بسته کردن جک قطعه ای را به اشتباه ببندیم ممکن است باعث نشتی هوا از راه های دیگر که قبلا سالم بودند بشود.

بیشترین خرابی این جک ها مربوط نشتی دادن باد از سیلندر می باشد که ممکن است این نشتی خیلی کم و یا ناچیز به نظر برسد اما همین نشتی کوچک می تواند باعث افت فشار باد در سیلندر و کم زور شدن خود جک شود.

در این حالت پرشر سوئیچ دانفوس دائما در حال قطع و وصل سیستم می باشد و باعث خرابی آن ها نیز می شود.

خرابی دیگر که ممکن است پیش بیاید گیرپاژ کردن جک هست. به این صورت که جک با فشار باد دیگر باز یا بسته نمیشود و به نوعی در جای خود گیر می کند و دیگر حرکتی انجام نمیدهد. در مطلب زیر به علل خرابی و تعمیر جک پنوماتیک می پردازیم.

تعمیر جک پنوماتیک هیدروپرشین

علل خرابی:

برای تعمیر جک پنوماتیک ابتدا باید به علت های خرابی آن پی برد. همانطور که در بالا اشاره کردیم شایع ترین نوع خرابی مربوط به نشت باد و گیرپاژ کردن جک می باشد.

معمولا این مشکل به دلیل استفاده نکردن از واحد مراقبت و یا معیوب بودن واحد مراقبت اتفاق میافتد.

نمودار علت خرابی جک پنوماتیک هیدروپرشین

  • گرد و خاک زیاد:

همانطور که می دانید یکی از وظیفه های واحد مراقبت تمیز کردن هوای ورودی به سیستم پنوماتیک می باشد. در صورتی که واحد مراقبت نداشته باشیم یا فیلتر داخل آن بعد از مدتی کار کثیف شده باشد، گرد و خاک یا پلیسه وارد سیستم می شوند و در نهایت به داخل جک راه پیدا می کنند. همین گرد وخاک ها در طول مدت باعث انبوه آنها در جک می شوند و قطعات داخلی را خراب می کنند.

همینطور اگر یک پلیسه حتی کوچک که با چشم به سختی دیده می شود وارد جک شود و با فشار باد بالا یا پایین برود میتواند باعث خط افتادن روی بدنه داخلی سیلندر و یا پاره کردن اورینگ ها شود.

  • نفوذ آب:

از دیگر وظیفه ی واحد مراقبت گرفتن رطوبت هوای ورودی به سیستم می باشد. اگر هوای  ورودی مرطوب باشد و آب به داخل جک راه پیدا کند تعمیر جک پنوماتیک بسیار سخت می شود چرا که ممکن است نفوذ آب باعث زنگ زدگی اجزای سیلندر شود و هزینه ی بسیار بالایی را برای تعمیر روی دست شما بگذارد.

  • خشک بودن بیش از حد هوا:

در اینجا منظور از خشک بودن وجود آب نیست بلکه چرب نبودن هوای ورودی هست. اگر هوای هورودی به سیستم پنوماتیک چرب نباشد باعث می شود که قطعات به صورت خشک روی هم کار کنند و بعد از مدتی به دلیل اصطکاک ایجاد شده، تمام قطعات لاستیکی داخل آن ترک بخورد. بنابراین باید هوای ورودی به جک را از نظر چرب بودن کنترل کرد که این کار را میتوان بازهم به وسیله واحد مراقبت انجام داد.

  • ضربه خوردن به سیلندر:

تنها موردی که به هیچ عنوان تعمیر جک پنوماتیک را نمی توان انجام داد ضربه خوردن به سیلندر جک می باشد.

در بسیاری از موارد در اثر سهل انکاری اپراتور، جا به جایی و یا بستن جک در محل نامناسب ممکن است به بدنه ی سیلندر ضربه بخورد. ضربه به بدنه ی سیلندر باعث ایجاد یک فرورفتگی روی آن می شود و دیگر شما یک بدنه با سطح صیقلی و صاف نخواهید داشت تا پیستون به راحتی روی آن حرکت کند. پس در این مورد معمولا جک به اصطلاح گیرپاژ کرده و یا به صورت پله ای حرکت میکند که این حرکت پله ای میتواند آسیب های زیادی به قطعه کار بزند.

  • فشار زیاد:

در هنگام خرید جک پنوماتیک حتما به ماکسیمم فشار کاری آن توجه کنید. این عدد که معمولا بین 8 الی 12 بار می باشد بر روی بدنه جک نوشته می شود. اگر فشاری که به جک از طرف کمپرسور وارد میکنید بیشتر از ماکسیمم فشار جک باشد ( مثلا روی جک عدد 8 بار زده شده ولی شما 10 بار فشار وارد می کنید) قطعات داخلی آن ترک میخورند و باعث نشتی باد می شوند.

نیروی زیاد:

هر سیلندر پنوماتیک بر حسب قطر خود یک توانی دارد که نباید بیشتر از آن نیرو وارد کنید. بر فرض مثال اگر حداکثر توان جک 500 کیلوگرم باشد و شما 1 تن وزن روی آن بگذارد باعث کج شدن میل پیستون می شود و شما نیاز به تعمیر جک پنوماتیک خود پیدا می کنید.

تعمیر جک پنوماتیک هیدروپرشین

قسمت های معیوب:

بعد از فهمیدن علل خرابی اکنون باید بررسی کنید که کدام قسمت از جک شما معیوب شده و نیاز به تعمیر دارد.

اگر داخل جک شما بیش از حد گرد و خاک رفته باشد باید گردگیر های جک که روی پیستون سوار هستند تعمیر بشوند.

اگر داخل آن آب نفوذ کرده باشد باید کل جک دمونتاژ شده و روی قسمت های زنگ زده عملیات پاکسازی انجام شود.

اگر هوای شما خشک بوده و مدتی کار کرده است احتمالا پکینگ های شما ترک خورده اند.

اگر به سیلندر ضربه خورده باشد به احتمال زیاد جک شما نیاز به تراشکاری دارد البته که در این حالت 90 درصد جک ها تعمیر نمی شوند و باید یک مدل نو خریداری کنید.

اگر فشار زیادی به جک وارد کرده باشد برای تعمیرجک پنوماتیک خود باید کل قطعات داخلی آن بررسی شود که مشخص شود کدام قسمت فشار زیاد را تحمل کرده و کدام قسمت ترک دارد. (پر هزینه ترین تعمیر مربوط به این مشکل می باشد)

اگر نیروی زیادی به جک وارد کردید معمولا میله پیستون شما کج شده و در 90 درصد اوقات باید جک را تعویض کنید.

عیب یابی:

در باره ی عیب هایی که به صورت فیزیکی با چشم دیده نمی شوند و معمولا عیب های مربوط به نشتی می شوند یک راهکار ساده اما خلاقانه وجود دارد.

ابتدا جک پنوماتیک خود را به باد وصل کرده و یک طرف آن را زیر فشار بگذارید. اگر جک شما ابعاد کوچکی داشت می توانید آن را داخل یک کاسه از آب برای مدت کوتاهی (20 ثانیه) قرار دهید و اگر جک شما بزرگ بود می توانید مقداری آب روی نقاط مختلف آن بریزید. اگر جک نشتی داشته باشد می بینید که آب در محل نشتی حباب تولید می کند و به راحتی محل خرابی مشخص می شود.


هیدروپرشین تعمیر جک پنوماتیک را در کمترین زمان و بهترین ابزار با تجربه ی 10 ساله انجام می دهد.

برای مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و یا به واتس اپ مجموعه پیام دهید.

همچنین مارا در صفحه اینستاگرام دنبال کنید:

Hydropersian@


تعمیر جک پنوماتیک pdf هیدروپرشین


5/5 (1 نظر)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
قبلی

شیر برقی گاز شهری

بعدی

فرمان های شیر برقی هیدرولیک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیدی

سلام خسته نباشید.
من یه جک دارم که از قسمت گلویی نشتی داره و باد خارج میکنه. واحد مراقبت هم دارم ولی باز خراب شده به نظرتون مشکل از کجاس؟

امير

هزينه ي تعمير جك چهارميل با قطر ١٦٠ و كورس ٥٠٠ چقدر هست؟ به سيلندر ضربه وارد شده

رضایی

سلام
خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون. من یه جک قلمی استیل دارم. قابل تعمیرن؟؟

مجید

هزینه ی تعمیر جک پنوماتیک سایز ۳۲ در ۱۵۰ چهارمیل

صابر

خیلی مطلب عالی بود ممنونم از سایت خوبتون

علی

من ۱۰ عدد جک چهارمیل دارم نشتی دارن از قسمت بالایی شفت میخواستم ببینم چجوری براتون بفرستم برای تعمیر؟
ممنون

هدایتی

بخش تعمیرات سایت عالیه ممنونم

سبد خرید فروشگاه
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

ایجاد یک حساب کاربری